Thursday, May 5, 2011

sewaktu aku tulis post ni,aq taw, aku btul2 mnunjukkan aq tak matang..
tp, aku taw..kwn yg dulunya taw aq sgt sedih walaupun aq ktawa gembira dah takde tuk teman susah senang perjlnn hidup aku...
mungkin sebab itu jugalah aku begitu berani menaip perkara tidak matang ini, kerana begitu yakin xde siapa akn membcanya..mungkinkah?

dulu, aku nak naik motor, sgt nk bljr naik motor,tp seseorang itu mencegah aku dengan alasan risau akan keselamatan aku kerana kaki aq belum jejak lagi..aku begitu berusaha untuk jadi tinggi, bergayut, minum susu yang aku nak muntah kalau minum tu untuk mnepati syarat yang dikenakan untuk naik motor..alhamdullillah akhirnya permintaan aku di makbulkan Allah S.WT....
      aq bgtw seseorg itu, dan menagih janjinya untuk ajar aku naik motor..tp dia hnya bkata mmg kaki dah smpai, tp motor tu berat cuba ija belatih angkat.. aku, si bodoh ini pun prcyalah...hari2 menaiki motor dan mendayungnya mengunakan kaki tanpa mghidupkan enjin motor....bila aku yakin, sgt2 yakin aku dah mmpu mengawal berat motor itu, aku menagih lagi jnji yg sama...malangnya dia cuma berkata, cuba tgk, brpa bnyk kmlgn di luar sana.kalau x syg nyawa, nk naik sgt pergilah..spe yg hlg????pstu jgn salahkn A klu ap2 jd....
       disebbkn ini, aq membatalkan niat aq..walaupun hati aku teramatlah kecewa...3 tahun kmudian T mintak dgn A utk bljr naik motor. A bagi kunci dan T menayang kt aku yg dia pndai naik motor....sejak itu, aku x bminat lagi untk bljr naik motor dan aku mgerti bhawa rendahnya A memandang aku....namun aq ttp syg akan mereka..

satu hari dahi aku terluka... dan aq lalu,duduk,berbual di sebelah A..dia sikit pun x perasan dahi aku yg luka ni,,,3 hari lps tu bru dia btanya, knp dahi ko? Aku cuma mengalihkan muka dan berpura2 tdak mndengar akan dia....esoknya bibir T luka,anehya dia bleh  nmpk luka yg sekecil itu, brbnding dgn luka aku yg semua org akn nmpk....aq bsbr lagi untuk kali ini...

saat kputusan pmr aku keluar aku hnya mndpt 5a dan dia kta dia kesal krna dia mnurut dia, dy tahu yg aku mmpu dpt yg lbih baik dan ktika T mndpt 2a, dia bgtu gmbira dan memeluk erat T....tak berhak ke aku untk turut ingin dilayan bgtu?

hari ini, aku ingin mmbntu A bekerja pd shift mlm....lalu btnya T ap yg harus aku lakukan, kerana aku btul2 risau tak dpt mmbntu A spt yg di harapkn...T kta, walau mcm mne pun A suruh tdur, kta pd dia xpe, n sebolehnya berjaga dan wt keje.n A akan sng hati ngn prgai ko....mlm itu, walau bgtu ngntuk aku tabah dan seboleh2nya mlakukn kje ....aku bgtu gmbira dpt kje ngan A... dan A juga bgtu baik ngn aku..Aku rasa lah...waktu A pggil aku blik, aku bgurau dan bkta...la dah nk blik ker?bru nk bsaing ngn T, kje 24 jam...pnts A mnjwb, T lain, dia bla, bla, bla....x tahan mndegr aku trus msuk ke kenderaan dan ingin bergegas pulg...bukn aku sgt penat...tp aku sgt terasa hati...bgtu berbezakah aku da T..bgtu baguskah dia?bgitu hebatkah dia?adkah aku bgtu cemburu akan T?hgga menulis blog ini pun aku mngis..bgtu terlukakah aku...sebab aku bgtu sukar utk ngis slma ni...bgtu sensitifkan hati ini?terlalu syg kah aq pd A....mungkinkah dy akan mlihat kwujudan aku..?dia mmg syg aku ngn T..tp mgpakah laynn trhdp aku ngn T bgtu berbeza????Tuhan, hntikan lah air mata ini....kerana aku btul2 xnk org tdekat aku melihat aku bgtu lmah...bgtu hbatkah sandiwara aku shgga mereka tak mgerti bhwa aq bgtu bkecil hati...

aku pujuk hati agar tabah, aku rasuah akal agar bergembira, aku sapu air mata agar bhnti mglir...namun aku x mmpu merantai perasaan agar jgn mendera diri......maafkan aku.......

2 comments:

  1. iza.sabarlah ye.
    ah,penat sudah bersabar bukan?
    takpe.sgalanya psti ade hikmah trsndri.

    btw,aku prnh trbce satu crite.
    mngngtkn aku pd crite kau.
    pernah tak trfkir,mgkin kau dan A seolah ada jurang yg mmisah mgkin,krana A juga brpragai sprti kau?mksud aku,dia mrasa kau sgt srupa dgn dia.
    act,tu buku novel form5.th curse.XD

    ReplyDelete
  2. iza,aku rse aku prnh rse ape yg kau rse,
    penglaman peribadi aku sndri,mmg sgt sedih..
    rse sgt kerdil,hina,rndh dri..
    dn semua tulah,mse tu pn aku slalu nangis..
    tp lme2 aku pk mcm bodoh aje klu ak nk trs nangis,
    yg org tu pn mcm xnmpk ape2 dn xrse pape pn,
    so aku cme trus wt apa yg aku prcya,
    apa yg aku rsekan baik..
    skrg,Alhamdulillah semunya dh okay..
    K,so jgn sedih2 sgt,think positif k!

    ReplyDelete